Artykuł
PREZENTACJA: TRANSPORT MORSKI
Nowa sytuacja na oceanach
O wyzwaniach w transporcie morskim i jak sobie z nimi radzić mówią eksperci DB Schenker
Mijają już ponad trzy miesiące, od kiedy rejsy przez Kanał Sueski zostały wstrzymane. Czy rynek przywykł do logistycznego paraliżu? Jakie są widoki na przyszłość?
Jakub Bączkowski, kierownik ds. FCL w Klastrze NEE: Niedawno obchodziliśmy 100 dni blokady. To na tyle długi czas, że sytuacja się ustabilizowała, co oznacza, że armatorzy, ale i klienci pogodzili się z faktem, iż tranzyt trwa dłużej. Zamiast 35 dni, jak miało to miejsce jeszcze pod koniec 2023 r., dziś zajmuje ok. 50 dni, w związku z koniecznością wytyczenia nowej trasy. Wydłużenie terminów ma również przełożenie na koszty. Trudno przewidzieć, jak będzie się zmieniać sytuacja w najbliższym czasie. Jesteśmy przygotowani na wspieranie naszych klientów w każdych okolicznościach.